وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل

ساخت وبلاگ

 

 

گربه ها و انسان ها دنیا را بسیار متفاوت از هم دیگر می بینند. تصاویر زیر تفاوت های موجود را به زیبایی نشان می دهند. این تصاویر توسط نیکولای لام برای پروژه ی تحقیقاتی تیم کارشناسان بینایی حیوانات تهیه شده اند.
بولتن نیوز: گربه ها و انسان ها دنیا را بسیار متفاوت از هم دیگر می بینند. تصاویر زیر تفاوت های موجود را به زیبایی نشان می دهند. این تصاویر توسط نیکولای لام برای پروژه ی تحقیقاتی تیم کارشناسان بینایی حیوانات تهیه شده اند. 
 
 
میدان دید گربه ها 200 درجه و میدان دید انسان 180 درجه می باشد. دید پیرامونی انسان در هر طرف 20 درجه می باشد، که در تصاویر کدر نشان داده شده است. دید پیرامونی گربه در هر طرف 30 درجه می باشد، که باز هم در تصاویر کدر با پهنای طولانی تر، نشان داده شده است. 
 
 
 
گربه ها به علت مردمک بیضوی، استوانه های زیاد، قرنیه ی بزرگتر و وجود سلول های منعکس کننده ی نور در پشت شبکیه ی در تاریکی 6 تا 8 برابر بهتر از انسان ها می بینند. 
 
 
هرچیزی که یک انسان معمولی آن را در 30 تا 60 متری به صورت دقیق و واضح می بیند، یک گربه می تواند آن را با وضوح 6 متری ببیند ( حدت بینایی گربه بین 20/100 تا 20/200 است). 
 
در ابتدا تصور می شد که گربه ها  مانند سگ ها و انسان های قرمز-سبزکور، دو رنگ بین هستند. اما تحقیقات نشان داده است که آنها در 450-454 nm و 550-561 nm  دارای اوج هستند. 
 
 
بنا به تحقیقات، گربه ها احتمالا دارای مخروط نوع سوم می باشند که در 500-520 nm ( ناحیه ی سبز) به اوج می رسد. این یعنی گربه ها تریکرومات سه رنگ بین (trichromats) هستند ( سلولهای مخروی زیاد باز نمی شوند و در دامنه ی بنفش-زرد قرار می گیرند). 
 
انسان های قرمز-سبزکور فقط رنگ های آبی و زرد را می بینند، احتمالا گربه ها هم مشابه آنها هستند، اما به خاطر مخروط نوع سوم کمی هم سبز قاطی آن شده است. 
 
 
شبکیه ی ما در مقایسه با شبکیه ی گربه ها مخصوصا در قسمت گودی سلول های مخروطی بسیار بیشتری دارد، که امکان دید بسیاری از رنگ های پرطراوت با رزولوشن عالی را در طول روز برای ما فراهم می کند. وجود سلول های استوانه ای زیاد در سگ و گربه ها توانایی دید در نور کم را در طول روز و شب به آنها می دهد.  گودی در این حیوانات وجود ندارد، اما دارای یه "ناحیه ی مرکزی" می باشند که گرچه نسبت به نواحی دیگر شبکیه سلول های مخروطی بیشتری دارد، اما نسبت سلولهای استوانه ای آن از سلول های مخروطیش بیشتر است. افزایش تعداد سلول های استوانه ای "میزان تجدید" آنها افزایش می دهد در نتیجه می توانند حرکات را سریعتر درک کنند ( این ویژگی هنگام رویارویی با حیوانات کوچکی که مسیر خود را هنگام تعقیب به سرعت تغییر می دهند بسیار سودمند است).  همچنین این تفاوت ها به آنها کمک می کند تا دیدشان در شب افزایش یابد. توانایی دید در شب امکان تعقیب حرکات سریع  اما بدون وضوح رنگ و رزولوشن بالا را به آنها می دهد. 
 
 
جالب است که انسان ها توانایی دیدن حرکات آهسته ی اشیاء را 10 برابر آهسته تر از گربه ها دارند ( یعنی ما می توانیم حرکت آهسته ی اشیاء را که برای گربه ها ثابت به نظر می رسند ببینیم). 
 
 
 
وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 597 تاريخ : جمعه 26 مهر 1392 ساعت: 2:22

 

 
مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی برزیل در قاره اروپا با صعود تیم‌های انگلستان، اسپانیا، روسیه و بوسنی به جام جهانی، حضور پرتغال، فرانسه، دانمارک، اوکراین و یونان در دیدار پلی‌آف و حذف جمهوری چک، ترکیه و مونته‌نگرو به پایان رسید.
صعود انگلیس، اسپانیا، روسیه و بوسنی به برزیل. فرانسه و پرتغال در پلی‌آف+تصاویر
 
عرش نیوز:
مرحله گروهی رقابتهای فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری 25 مسابقه به پایان رسید که تیم‌های ملی انگلستان، اسپانیا، روسیه و بوسنی، پس از تیم‌های ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند و سوئیس به عنوان تیم‌های برتر گروه‌های 9 گانه، مستقیما به جام جهانی صعود کردند.

همچنین تیم‌های ملی فوتبال دانمارک، رومانی، ایسلند، یونان، پرتغال، اوکراین و فرانسه هم بعد از تیم‌های کرواسی و سوئد هم به عنوان بهترین تیم‌های دوم به مرحله پلی‌آف صعود کردند که در نهایت از بین این تیم‌ها، چهار تیم دیگر آنهم پس از برگزای دیدارهای رفت و برگشت جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را کسب خواهند کرد و یک تیم به عنوان برتریم تیم دوم مستقیما به مسابقات جام جهانی صعود می‌کند.

در بازی‌های امشب و در گروه A، بلژیک صعود کرده به جام جهانی برابر ولز به تساوی یک بر یک رضایت داد و اسکاتلند هم با 2 گل کرواسی را مغلوب کرد تا کرواسی با شکست به پلی‌آف برود. در گروه B جمهوری چک هرچند در زمین بلغارستان دست به کار بزرگی زد و با یک گل میزبان مدعی خود را مغلوب کرد اما دانمارک به لطف پیروزی پرگل خانگی برابر مالت و شکسا بلغارستان، به عنوان تیم دوم این گروه راهی دیدار پلی‌آف شد. ایتالیای صعود کرده هم در دیداری تشریفاتی در خانه برابر ارمنستان به تساوی 2 بر 2 رضایت داد.

در گروه C که همه بازی‌‎های آن تشریفاتی بود، سوئد در ورزشگاه خانگی با نتیجه عجیب و پرگل 5 بر 2 مغلوب آلمان شد. آلمان هفته پیش به عنوان تیم نخست از این گروه راهی جام جهانی شده بود اما سوئد نیز به دیدار پلی‌آف راه یافت. در گروه D هلند که از چندی پیش صعودش به جام جهانی مسجل شده بود، در خانه با ارائه یک بازی جوانمردانه با 2 گل ترکیه را شکست داد تا رومانی از شکست ترکیه استفاده کرد و با پیروزی خانگی برابر استونی، به عنوان تیم دوم این گروه به پلی‌آف برسد.

روسیه در گروه F هرچند در زمین آذربایجان در دقیقه 90 پیروزی را با تساوی یک بر یک عوض کرد، اما به لطف همین یک امتیاز هم به عنوان سرگروه به برزیل رسید. پرتغال هم امشب با 3 گل لوکزامبورگ را شکست داد اما به عنوان تیم دوم گروه به پلی‌آف رفت. در گروه F بوسنی با گل دقیقه 68 "وداد ایبیسوویچ"  در زمین لیتوانی به پیروزی دست یافت تا به عنوان تیم نخست گروه و برای اولین بار به جام جهانی صعود کند و یونان هم  هرچند با 2 گل از سد لیختن اشتاین گذشت، اما تنها به دیدار پلی‎آف رسید.

رقابت انگلستان و روسیه در گروه G برای صعود مستقیم به جام جهانی در نهایت با موفقیت انگلستان همراه شد. آنها امشب در خانه با 2 گل از سد لهستان گذشتند تا برد 8 بر صفر اوکراین برابر سن مارینو بی‌تاثیر شده و آنها با یک امتیاز بیشتر به عنوان تیم نخست به برزیل برسند. اوکراین هم به بازی پلی‌آف رفت. البته شکست 5 بر 2 خانگی مونته‌نگرو برابر مولداوی هم از اتفاقات جالب دیدارهای امشب بود.

در نهایت در گروه I اسپانیا با 2 گل گرجستان را شکست داد تا به عنوان صدرنشین به جام جهانی برزیل برسد. فرانسه هم با 3 گل فنلاند را شکست داد تا به عنوان تیم دوم راهی بازی پلی‌آف شود.

صحنه‌ای از دیدار امشب تیم‌های انگلستان و لهستان

- مرحله گروهی رقابتهای فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا امشب با برگزاری دیدارهای زیر به پایان رسید:
گروه A:
* صربستان 5 -  مقدونیه یک
* اسکاتلند 2 - کرواسی صفر
* بلژیک یک - ولز یک

جدول رده‌بندی:
1- بلژیک 26 امتیاز
2- کرواسی 17 امتیاز
3- صربستان 14 امتیاز
4- اسکاتلند 11 امتیاز
5- ولز 10 امتیاز
6- مقدونیه 7 امتیاز

گروه B:
* دانمارک 6 - مالت صفر
* ایتالیا 2 - ارمنستان 2
* بلغارستان صفر - جمهوری چک یک

جدول رده‌بندی:
1- ایتالیا 22 امتیاز
2- دانمارک 15 امتیاز
3- جمهوری چک 15 امتیاز
4- بلغارستان 13 امتیاز (تفاضل گل 5+)
5- ارمنستان 13 امتیاز (تفاضل گل 1-)
6- مالت 3 امتیاز

گروه C:
* سوئد 3 - آلمان 5
ایرلند 3 - قزاقستان یک
* جزایر فارو صفر - اتریش 3

جدول رده‌بندی:
1- آلمان 28 امتیاز
2- سوئد 20 امتیاز
3- اتریش 17 امتیاز
4- ایرلند 14 امتیاز
5- قزاقستان 5 امتیاز
6- جزایر ایسلند یک امتیاز

گروه D:
* مجارستان 2 - آندورا صفر
* ترکیه صفر - هلند یک
* رومانی 2 - استونی صفر

جدول رده‌بندی:
1- هلند 28 امتیاز
2- رومانی 19 امتیاز
3- مجارستان 17 امتیاز
4- ترکیه 16 امتیاز
5- استونی 7 امتیاز
6- آندورا بدون امتیاز

گروه E:
* قبرس صفر - آلبانی صفر
* سوئیس یک - اسلوونی صفر
* نروژ یک - ایسلند یک

جدول رده‌بندی:
1- سوئیس 24 امتیاز
2- ایسلند 17 امتیاز
3- اسلوونی 15 امتیاز
4- نروژ 12 امتیاز
5- آلبانی 11 امتیاز
6- قبرس 5 امتیاز

صحنه‌ای از دیدار امشب تیم‌های کرواسی و اسکاتلند

گروه F:
* رژیم اشغالگر قدس یک - ایرلند شمالی یک
* پرتغال 3 - لوکزامبورگ صفر
* آذربایجان یک - روسیه یک

جدول رده‌بندی:
1- روسیه 22 امتیاز
2- پرتغال 21 امتیاز
3- رژیم اشغالگر قدس 14 امتیاز
4- آذربایجان 9 امتیاز
5- ایرلند شمالی 7 امتیاز
6- لوکزامبورگ 6 امتیاز

گروه G:
* لیتوانی صفر - بوسنی یک
* یونان 2 - لیختن اشتاین صفر
* لتونی 2 - اسلواکی 2

جدول رده‌بندی:
1- بوسنی و هرزگوین 22 امتیاز - تفاضل گل 24+
2- یونان 22 امتیاز - تفاضل گل 8+
3- اسلواکی 13 امتیاز
4- لیتوانی 11 امتیاز
5- لتونی 7 امتیاز
6- لیختن اشتاین 2 امتیاز

گروه H:
* سان مارینو صفر - اوکراین 8
* انگلستان 2 - لهستان صفر
* مونته‌نگرو 2 - مولداوی 5

جدول رده‌بندی:
1- انگلستان 22 امتیاز
2- اوکراین 21 امتیاز
3- مونته‌نگرو 15 امتیاز
4- لهستان 13 امتیاز
5- مولداوی 11 امتیاز
6- سن مارینو بدون امتیاز

گروه I:
* اسپانیا 2 - گرجستان صفر
* فرانسه 3 - فنلاند صفر

جدول رده‌بندی:
1- اسپانیا 20 امتیاز
2- فرانسه 17 امتیاز
3- فنلاند 9 امتیاز
4- گرجستان 5 امتیاز
5- بلاروس 4 امتیاز
منبع: پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز

وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 590 تاريخ : چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت: 12:01

خیلی ها بر خلاف سهراب سپهری که پاییز رو پادشاه فصل ها میدونه این فصل رو فصل غم میدونن. منم جزو همون دسته آدم ها هستم. اما پاییز غمش هم خوبی هایی داره. وقتی غم ها بهت هجوم میارن و دلتنگی اونایی که دوستشون داری گریبان گیرت میشه، خاطرات خوبی رو که با بقیه داشتی یادت میاد و شاید اشتباهاتی که در رفتار با اطرافیانت داشتی رو به یاد بیاری. این یاد آوری ها باعث میشه بیشتر قدر لحظات خوشت رو بدونی و بیشتر به رفتارهات با بقیه توجه کنی. پس خدایا ممنون که پاییز رو به مادادی. 

وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 616 تاريخ : شنبه 20 مهر 1392 ساعت: 0:02

آیا میدونید بالا ترین ارتفاعی که میشه ازش افتاد کجاست؟

اورست ...؟

دماوند...؟

پشت بوم...؟

نه...! به هیچ وجه...

بلکه بالا ترین ارتفاعی که میشه ازش افتاد "چشم کسانیه که دوستشون داریم"...

پس سعی کنیم کاری نکنیم که از چشم کسی که دوستش داریم بیفتیم یا کسی که دوستمون داره از چشممون بیفته... این طوری نه به قلب ما آسیبی میرسه نه به قلب کس دیگه...  

وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 559 تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1392 ساعت: 2:22

 

چند روزی بیشتر  از آغاز پاییز نمیگذرد. پاییز با تمامی خاطرات خوب وزیبایی هایش غمی دارد. غمی بزرگ که مانند کوه بر دل سنگینی میکند. گویی طبیعت غمش را از رفتن سرسبزی و زیبایی های تابستان با دیگران تقسیم میکند. آری طبیعت میگرید... اشکهایش همان برگهای زردند و صدای گریه اش  صدای خشخش برگها زیر پای عابران است. اگر در به دامان طبیعت برویم گریه اش را لمس خواهیم کرد. 


وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 622 تاريخ : جمعه 12 مهر 1392 ساعت: 1:33

 

وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 862 تاريخ : شنبه 6 مهر 1392 ساعت: 23:23

 

 

تهیه کننده برنامه نود روز پنجشنبه به دژبان مرکز رفت و با تیم رسانه ورزش برابر تیم دژبان بازی کرد و با سربازان و کادر این مرکز عکس یادگاری گرفت.



 
وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 627 تاريخ : شنبه 6 مهر 1392 ساعت: 23:19

 


مليكا بازي در سينما را از سال 370 با فيلمي به نام "اوينار" به كارگرداني شهرام اسدي كار خود را آغاز كرد.

شريفي نيا، هنر آموخته رشته گرافيك بوده و در زمينه هاي گرافيك، عكاسي، تصويرسازي كتاب و همچنين ساخت آثار حجمي بطور جدي فعاليت مي كند.

او در فيلم ها و سريال هاي مختلفي نقش آفريني كرد اما با ايفاي نقش "دريا" در سريال "شمس العماره" به كارگرداني سامان مقدم به موفقيت رسيد.

او براي اولين بار در مجموعه "آشپزباشي" با خواهر بزرگش مهراوه شريفي نيا هم بازي شد. مليكا شريفي نيا، در 14 ارديبهشت 1386 ازدواج كرد.

گفتني است، كه از مضامين آمده در كارت عروسي مليكا شريفي نيا مي توان «به بسمه تعالي شأنه با عمل به سنت پيامبر اعظم (ص) مجلس جشن و سرور به مناسبت وصلت ميمنت اثر عروس خانوم ميليكا خاتون‌ "نقاش باشي و آكتوريس" صبيه آقا محمد رضا خان شريفينيا و سركار عليه آزيتا خانوم حاجيان از "مشاهير تيارت و سينما توقراف" و ماه داماد ميرزا اميررضا "مدير صنايع و طرب" ولدخلف محمود رضاخان طلاچيان از كسبه مؤمن و محترم بازار تهران و سركار عليه ايران خانوم سرور بخش در منزل شخصي منعقد است.
مدعوين محترم از خواتين مكرمه و رجال معظم در يوم الجمعه به دار الضيافه نزول اجلال بفرماييد كه در آن انواع اطعمه و اشربه حلال و حلويات به نحو احسن مهيا مي باشد و مراسم به قواعد اسلامي برقرار و مجلس از آلات لهو و لعب از جمله جاز و قيتار و ساكسيفون و ترومپت و ديگر آلات غنا مبرا و منزه بوده و متبرك به صلوات، لكن انواع كف و كل و بشكن و اصوات بلبلي بلا اشكال است. » اشاره نمود.

DEZLA.ir | دزلا
وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 724 تاريخ : جمعه 5 مهر 1392 ساعت: 18:36

 

تفاوت خوش آمد گویی رسمی و واقعی رونالدو به گرت بیل + عکس
 


کریس رونالدو خوش آمدگویی های متفاوتی از ستاره جدید رئال مادرید داشت.

 
به گزارش نامه، زمانی که گرت بیل برای حضور در مراسم معارفه به باشگاه رئال رفت، در زمان ورود با کریستیانو رونالدو رو به رو شد که به شدت مورد استقبال ستاره پرتغالی این تیم قرار گرفت.

رونالدو اما در تمرین رئال تکلی خطرناکی روی بیل رفت تا رسانه های اسپانیایی زا تفاوت استقبال رسمی و واقعی وی از ستاره جدید بگویند.


وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل...
ما را در سایت وبلاگ یه پسر خوشتیپ به نام کمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کمیل کامیابی kamyabik بازدید : 455 تاريخ : پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت: 17:21

خبرنامه